duminică, 21 martie 2010

DESPRE ISAINCU BAND



Despre Isaincu Band

Duminica 21 Martie 2010

In urma cu aproximativ un an, am fost invitat in Italia, la o biserica de Romani. Am slujit acolo Domnului si celor ce erau acolo. A fost frumos...un timp util.
Printre cele intamplate, mi-a iesit in evidenta echipa de inchinare. Cei care azi se numesc Isaincu Band.
I-am ascultat cu atentie in timp ce cantau si eram uimit. Am zis in sinea mea, ca este ceva cu copii astia. Trebuie sa fie ceva mai mult decat muzica. Am inceput sa ma interesez de ei.
M-am imprietenit cu ei si am inceput sa aflu povestea lor. O poveste grea. Plina de incercari.
Cand am fot primadata la ei acasa, am ramas puitn socat de conditiile in care locuiau. Mai intai, ca pe fuga cu putinii bani pe care i-au avut, au mers sa cumpere inghetata pentru noi. Am citi pe fata lor amaraciune. Greutate. Cel mai afectat fiind Ionut. Unii din cei ce au venit cu mine, erau incomozi in casa familiei Isaincu.
Dincolo de ceea ce am vazut in biserica, adica niste tineri cantand foarte bine....dincolo de asta, am gasit o familie numeroasa si foarte saraca.
Am cunoscut-o pe mama lor, care parea senina. O admiram pentru ca a crescut in conditii minime doisprezece copii.

Imi povesteau ei, cum dupa moartea Tatalui lor, unchii lor voiau sa ii infieze pe uni dintre ei...pentru a fi mai usor mamei lor sa mearga mai departe. Ea a ales sa nu isi abandoneze copii si i-a crescut pe toti cu conditiile pe care le-a avut.

M-am apropiat mai tare de Ionut, Mirela, Iulian si Beni....ei fiind cantareti. I-am inteles mai bine. Cand incepeau sa povesteasca toti patru despre traumele lor, mi se facea inima grea. Eram socat de felul in care au trait. Copii astia au trait cu teroare. Eu am trait mai greu ca ei... si de aceea mi-a fost usor sa ii inteleg. Defapt pentru ca ii intelegeam, m-am apropiat de ei si ei de mine. Am devenit prieteni foarte buni. Mai multe despre copilaria lor veti auzi din marturiile lor.
E clar ca regimul in care au trait, i-a afectat pe fiecare in parte.
Au devenit greu de abordat. Si-au facut o lume a lor, in care nu avea nimeni acces. Asa se explica, ca biserica in care au stat,stiau foarte putine despre ei. Defapt felul in care au fost tratati, i-a determinat sa fie distanti. Unii nu stiau ce viata duc, dar le impuneau multe. Nimeni nu avea acces in lumea lor.
Cand am incercat sa ma apropii de ei, sa ii ajut, m-am lovit de un asa zis ''zid de protectie'' pe care si l-au construit. A fost greu sa trec de el. Defapt dupa ce s-au convins cine sant, m-au lasat sa ii ajut.
Fiecare in felul lui, este afectat de viata pe care a trait-o. Unii sunt afectati asa de tare, in cat trebuie interventie Divina pentru recuperare. Cu toate acestea, Am constatat ca unii din ei sunt chiar speciali.

Am reusit sa sparg acel zid de care vorbeam mai sus. Ei s-au apropiat de Dumnezeu...unii. Beni s-a nascut din nou, dupa ce m-a auzit marturisid pe Isus.
A facut si legamantul cu Dumnezeu dupa cateva luni. Acum, e tot timpul cu mana pe Biblie. Cauta sa inteleaga. Este copil. Adica are inima unui copil mic, desi are optsprezece ani. Faptul acesta il avantajeaza pe undeva. Biblia spune ca Imparatia cerurilor, e a unora ca ei...a copiilor. Nu l-am vazut sa se certe niciodata. Poti sa strigi la el,ca nu va reactiona. Are o lipsa imensa de afectiune. Are probleme in trup care l-au facut sa fie foarte complexat. L-am surprins odata plangand. A fost primadata cand l-am vazut plangand. L-am intrebat ce are si mi-a raspuns ca nu intelege de ce este asa cum este. A luat bataie din cauza felului in care era. A suferit mult.

Ionut...cand l-am cunoscut, era cel mai retinut dintre ei. Era tacut si nu se avanta in aceasta noua experienta din viata lor, ce le statea inainte. Era retras. Gandea mult...cerceta. Am vazut pe chipul lui din prima zi multa suferinta. Suferea cumplit din cauza ca era sarac, ca nu avea ce sa ofere...sunt multe.
Suferea din cauza familiei care era dizolvata. Multe certuri, multa bataie cand era copil. Nu avea incredere in ce se intamplase nou in viata lui. I-a luat o vreme sa accepte. Cu ceilalti eram deja apropiat.Povesteam, dar Ionut era tacut.
E drept ca si acum e tot asa, dar si-a mai dat drumul. Din cel mai distant, a devenit cel mai bun prieten al meu. E cel mai intelept din familie. Cerceteaza tot, gandeste mult la ce se intampla, si aproape tot timpul are dreptate. Intre fratii Isaincu, Iulian era un fel de lider. Dar Ionut era cel intelept. Desi avea dreptate, Ionut nu trecea peste iulian, care nu era deloc interesat de familie, cat era interesat sa fie sef peste ei. Iulian lua decizii pripite si totusi Ionut nu trecea peste el.
Ionut este foarte profund. De cand l-am cunoscut, s-a schimbat mult. Acum, el este cel care dirijeaza in mare lucrurile. Fratii lui il iubesc. E sincer ...foarte sincer...ceea ce il dezavantajeaza in fata unora, dar il avantajeaza inaintea lui Dumnezeu si a celor care sunt din Dumnezeu. Spune celor din casa ce e drept si ce nu e. Am vazut pe Dumnezeu in Ionut.

S-a apropiat in ultimull an de Dumnezeu si are o viata, pe care o inchina Lui. Se vede asta in tot ce face. Se lupta cu problemele lui personale....vrea sa traiasca cu Dumnezeu tot mai mult. Are parti dificile, evident cauzate de traumele din copilarie. E un bun cantaret...e dispus sa renunte la tot doar pentru a vesti evanghelia celor din jur. Pentru a face ce e bine. Nu il intereseaza viata lui, banii sau alte chestii pe care oamenii le vaneaza. Vrea doar sa fie un om al lui Dumnezeu si sa faca ceva cu viata lui, pentru ceilalti.

Mirela...la inceput indecisa. O buna violonista. Foarte sensibila. Se vedea tare singuratatea care o apasa. Mediul in care a trait a fost pentru ea un motiv de a se lasa controlata de altii. Acum insa...incepe sa vada lucrurile asa cum sunt. Desi sunt multe chestii noi in viata ei, incearca sa le faca fata. E greu sa apara ceva nou in viata ta si sa trebuiasca sa renunti la ceea ce ai fost atata vreme. Mediul in care a trait, lasat o amprenta vizibila asupra ei. Sta in fata alegerilor si la saptesprezece ani, fara sa ai o identitate clara, e greu. Nu stii ce e bine si ce nu. Am vazut setea ei dupa Dumnezeu. Dorinta de schimbare. Dar la inceput, i se parea prea mult ce urma sa se intample. Asa ca, uneori era confuza.
Asculta cu mult interes cand povesteam despre Dumnezeu si cele sfinte.
Vedeam cat era de sensibila. In acelasi timp, se bucura de drumul care i se deschidea inainte. Evident ca avea nevoie de prieteni, de afectiune. In acest context, a aparut in cadru si vara ei Daniela. Au devenit prietene bune. Am vazut in mirela, suferinta pentru ceilalti. Ea simte la fel ca Ionut . Defapt ei se aseamana uneori. Sufera pentru suferinta altora. Era destul de timida si nu stia sa socializeze cu oamenii. Si acum, plange repede din orice. Mirela este speciala....are nevoie de prieteni.

S-a maturizat in ultimul an din cauza celor intamplate in viata lor. Acum iubeste vizibil pe Domnul. S-a apropiat de El. Am vazut cu ochii mei cum a inceput sa renunte la ea, pentru ceea ce face acum. Slujeste lui Dumnezeu. La cei saptesprezece ani pe care ii are, ceea ce i se intampla acum, este cel mai bun mod de a vedea cat de mult o iubeste Dumnezeu.

Iulian.............................................................

Are calitati foarte bune, dar...
Totusi...ce e cu neputinta la oameni, e cu putinta la Dumnezeu.
...................................................................

Dupa un an de zile, rodul experientelor cu familia Isaincu, este un CD pe care l-am inregiistrat impreuna cu ei, dar dincolo de CD, este schimbarea lor. Acum ei sunt marturii pentru ceilalti si au prins gusul spiritualitatii. Unii din ei,fac ceva cu viata lor. Slujesc altora, si deja este un rod concret... care a fost accentuat mai ales la Timisoara la lansarea albumului, unde si-au facut marturiile.

Ma bucur de ei. Cu ei, am invatat multe despre mine. Despre limitele mele. Este cel mai greu lucru care l-am facut pentru cineva in treizeci de ani. Dar a meritat. Dumnezeu ii va folosi pe Isaincu Band, daca ei se vor lasa condusi de mana Lui.

Am vazut buni muzicieni, dar mai intai oameni. Oameni simplii, care au facut alegeri. Unii au facut alegeri bune, altii nu. Acum ramane sa culeaga fiecare, ce a semanat.

Adi Gliga.




MIRELA - ISAINCU BAND


DANIELA - ISAINCU BAND

Un comentariu:

Adda spunea...

cea mai faina seara din viata mea:) (la TM) de atunci pot sa spun datoarita lui Adi ma-m schimbat:d. si tot din seara aia ma rog pt lucrarea care o faci.DOMNUL sa te binecuvinteze